- Wyczyść pamięć cache przeglądarki
- Sprawdź, czy aktualizacja urządzenia nie cofnęła ustawionego czasu systemowego
- Usuń dotychczasowe dane o certyfikacie z przeglądarki (w chrome: Bezpieczeństwo -> Zarządzaj Certyfikatami)
Najważniejsza konsekwencją będzie spadek ruchu na Twoim sklepie. Klienci, otwierając Twoją stronę zobaczą ostrzeżenie, że strona nie jest zabezpieczona. Większość internautów wycofa się bez wyświetlania zawartości. Twoja strona straci pozycję w rankingach Google, a współczynnik odrzuceń wzrośnie, spychając Cię dalej w liście wyszukiwań. W efekcie zyskasz tylko ułamek klientów, których mogłeś uzyskać.
To metoda szyfrowania danych. Zabezpiecza Twoją stronę przed niepożądanym podpięcie się przez strony trzecie i wysyłania Twoim użytkownikom dodatkowych treści. Jest on szczególnie ważny dla sklepów, gdzie ludzie podają wrażliwe dane, jak numery telefonów, adresy zamieszkania itp. Dzięki certyfikatowi SSL ryzyko zbierania tych danych przez hakerów będzie mniejsze.
Pierwszą widoczna różnicą jest brak wyskakującego komunikatu o niezabezpieczonej stronie przy wejściu na Twój sklep internetowy. Użytkownicy dodatkowo widzą adres w przeglądarce zaczynający się od https://
Najprawdopodobniej minął rok od wykupienia go. Standardowe certyfikaty SSL mają roczne okresy przydatności. Usługodawcy, którzy proponują domenę wraz z certyfikatem mogą automatycznie odnawiać go, nawet bez Twojej wiedzy. W większości przypadków musisz go jednak odnawiać co rok. Wiążą się z tym również względy bezpieczeństwa. Żadna technologia nie jest niezawodna i odnawianie certyfikatu, oraz, co za tym idzie kluczy szyfrowania utrudnia ich złamanie.
Jeśli żadne z powyższych się nie sprawdziło to najprawdopodobniej certyfikat został źle zainstalowany na stronie……najlepszym rozwiązanie będzie zasięgnąć wiedzy u właściwego sprzedawcy certyfikatu oraz zapoznanie się z dokumentacją ustawienia certyfikatu