Jak przygotować politykę prywatnosci

Polityka prywatności zawsze powinna zależeć od sklepu i sposobu, w jaki sklep używa danych użytkowników. Im czytelniejsza informacja, tym lepiej.

W Internecie możesz znaleźć sporo gotowych przykładów, możliwych do przekształcenia pod Twoja domenę. Istnieją również generatory polityki prywatności, które najczęściej wystarczają do spełnienia podstawowego obowiązku informacyjnego.

Przykład generatora polityki prywatności:
https://cyberfolks.pl/generator-polityki-prywatnosci/

Pamiętaj jednak, że w myśl zasady “znajdźcie mi człowieka, a ja znajdę na niego paragraf” nie można uznać, że absolutne minimum wystarczy dla wszystkich. Dlatego najlepiej jest skorzystać z usług doświadczonych firm prawniczych, które prześledzić działanie Twojego sklepu lub strony i dokonają odpowiednich korekt.

W Polsce obowiązuje Obowiązek Prawny wymagający od wszystkich stron internetowych wykorzystujących dane użytkownika w jakikolwiek sposób do powiadamiania o tym. Posiadanie Polityki Prywatności jest wygodna formą na spełnianie Obowiązku Informacyjnego wynikającego z RODO. Nie ma jednak przymusu na posiadanie tego dokumentu i możesz spełniać Obowiązek Informacyjny w inny sposób.

Przyjęło się, że Polityka Prywatności zawiera informacje o sposobie zbierania i przetwarzania danych osobowych jakie są zbierane za pośrednictwem strony internetowej. Często jest łączona z Polityka Cookies. 

W miejscu widocznym dla użytkownika, czyli na przykład jako link w stopce strony. Warto też zamieszczać odnośnik do polityki przy informacjach towarzyszących formularzom zbierających dane osobowe klienta, a więc przy dokonywaniu zakupów, zapisie na newsletter itd.

Lokalizacja wyświetlania powiadomienia o wykorzystaniu ciasteczek (cookies) na stronie internetowej jest ważna zarówno pod względem prawnym, jak i użyteczności. Idealne miejsce powinno być łatwo zauważalne dla użytkowników, ale jednocześnie nie powinno zbytnio zakłócać ich doświadczeń z korzystania ze strony. Najczęściej tego typu komunikaty pokazywane są jako:

  1. belka na dole strony
  2. popup
  3. dymek u dołu i z boku strony
Istnieje kilka sposobów na ustawienie komunikatu cookie. Możesz to zrobić samemu, za pomocą kodu JavaScript i HTML. Możesz również wykorzystać do tego wtyczki, jak Complianz albo Google Tag Manager. Aby zobaczyć szczegóły, zajrzyj na bardziej szczegółowy artykuł Jak Ustawić Komunikat Cookies

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *